Reptéri részegség: új szigorítást vezetne be a Ryanair

Az utasok gyakran túlzott mennyiségű alkoholt fogyasztanak még a repülőút előtt, ami negatívan hat a fedélzeten tapasztalható magatartásra.

A Ryanair tervei szerint a háború lezárását követő első évben ötmillió utast szállítanának Ukrajnába.
Micheal O’Leary, a szókimondásáról ismert Ryanair-vezérigazgató ismét kritikusan nyilatkozott Ukrajna irányába. A fapados légitársaság már két évvel ezelőtt felvette a kapcsolatot több ukrajnai repülőtérrel, hogy előkészítsék a polgári légiforgalom újraindítását, de – elmondása szerint – azóta is csupán „rádiócsend” a válasz.
Két éve tettünk javaslatot az előkészületekre, és azóta sem érkezett válasz. Ez elfogadhatatlan”
– fogalmazott O’Leary egy keddi videóüzenetben, amelyet az Ukrajnát építjük elemzőközpont által szervezett konferencián játszottak le. A légitársaság vezetője hangsúlyozta: a nyugati légitársaságok készen állnak az ukrán piac újraindítására, amint a háborús körülmények ezt lehetővé teszik, de ehhez előzetes egyeztetésekre lenne szükség. „Nem fog beindulni a folyamat, hacsak valaki hátulról meg nem billenti a repülőtereket” – tette hozzá az Independent Ukraine lap tudósítása szerint.
Ukrajna légtere 2022 februárja, az orosz invázió kezdete óta zárva van a kereskedelmi forgalom elől. A Flightradar élő térképén jól látható: míg Európa légtere zsúfolt, Ukrajna, valamint Moldova és Fehéroroszország felett üres az ég, legfeljebb katonai repülőeszközök – rakéták, drónok – tűnnek fel időnként.
O’Leary emlékeztetett: 2023 júliusában konkrét javaslatot nyújtottak be a lembergi nemzetközi repülőtérnek és a Kijevhez közeli Boriszpil repülőtérnek. A Ryanair tervei szerint a háború lezárását követő első évben ötmillió utast szállítanának Ukrajnába, és ez a szám az elkövetkező öt évben akár meg is duplázódhatna – feltéve, ha sikerül megállapodni a repülőterekkel. „Több mint két éve nem kaptunk választ, ami csalódást keltő” – mondta O’Leary. Hozzátette: a repülőterekkel való megállapodás nélkül az első évben csak 1–1,5 millió utassal számolhatnának, és a napi kijevi járatok száma 50 helyett mindössze 20 lenne.
Van azonban reménysugár is: a légitársaság vezetői várhatóan ezen a héten Varsóban találkoznak az ukrán repterek képviselőivel. O’Leary egyértelművé tette: az újraindítás feltétele a költségegyezség és a biztonság garantálása.
A Kyiv Independent idézi Tetjana Romanovszkát, a lembergi repülőtér igazgatóját, aki szerint a kormány optimista forgatókönyve alapján akár már áprilisban vagy májusban újraindulhat a polgári légi forgalom. A repülőtér több légitársasággal is tárgyalásokat folytat, köztük a következőkkel: Wizz Air, Air Baltic, Turkish Airlines, SkyUp, Austrian Airlines, Lufthansa és LOT.
Ezt is ajánljuk a témában
Az utasok gyakran túlzott mennyiségű alkoholt fogyasztanak még a repülőút előtt, ami negatívan hat a fedélzeten tapasztalható magatartásra.
Nyitókép: APA-PictureDesk via AFP
Kapcsolódó cikkek a Háború Ukrajnában aktában.
„Semmilyen veszély nem fenyegeti sem az Európai Unió, sem a NATO egyetlen tagállamát sem Oroszország részéről” – emelte ki Szijjártó Péter.
Már lángokban áll az egyik kulcsfontosságú létesítmény.
Azonnal felszálltak a német vadászgépek.